2017年10月18日 星期三

考cert重要嗎?

現今的小朋友, 好多都細細個就要面對考試~ 一般4-5歲都會開始考cert, 目的唔需要多講, 都係不外乎為考小學/ 扣門作準備~ 
如果問我考cert重唔重要, 我就覺得唔係必須的, 因為好多學校依加都話唔睇portfolio, 主要睇面試時的對答就已經知道小朋友的語言能力, 有冇料到一試就知~ 

學校唔睇cert, 咁點解仲要去考cert呢? 因為唔係所有學校都百分百一齊唔收portfolio! 有啲學校1st in唔收, 但2nd in會收....而且好多時扣門或小二申請插班, 都係要附上portfolio! 好現實咁講, 如果係要玩哩個game, 2-3張有力的, 認受性高的證書, 都要考嚟旁吓身, 不然我真係唔知放乜野落份portfolio好! 就算我介紹自己小朋友對語言or音樂or運動有天份, 咁都要有證明ga? 唔係一味吹水, 放幾張相, 校長老師就會相信!

不過cert係唔需要鬥多, 多未必一定被欣賞, 反而會令學校覺得, 你花咁多時間去應付考試or 比賽, 咁仲邊有時間去玩去親子? 啲豬肉獎就更加無謂塞埋落去~ 無乜作用之餘, 老師睇得多都會覺得煩~ 

我個人就覺得TRINITY GESE同埋普通話GAPSK都係比較容易應付的考試, 對4歲小朋友唔會造成太大學習壓力, 不用書寫, 只考說話&聆聽能力~  最少4歲半的寶品都覺得好輕鬆, 完全無話辛苦~ 小朋友只要多聽多講, 一般都可以有唔錯的成績, 算係好易考的cert~

不過當寶品TRINITY第1次考試拎唔到distinction時, 我係真係有失望的! 因為我覺得佢既水平係可以拎到distinction (傳說中係好易拎distinction)! 後來慢慢自己諗通咗, 我係應該要學習放低分數, 唔好用分數去衡量小朋友既價值! 其實考試的目的唔應該係淨係為張cert, 最重要係小朋友為應付考試的過程其實吸收咗知識, 又提升咗能力! 單獨面對考官對答, 仲加強埋自信心! 哩啲先係最有價值的!! 小朋友被無辜辜的推去面對1個接1個的考試, 家長係唔應該在分數上比壓力~ 應該支持並讚美佢為考cert所付出的時間&努力! 



台上3分鐘, 台下10年功~ 為應付哩個5分鐘的考試, 上咗10幾堂trinity班.....
不過寶品本身都唔怕羞, 佢好淡定, 入去當傾謁, 非常輕鬆的話下次再嚟哩度答問題~ 

態度非常好! 就算唔高分, 都值得一讚!~




至於cambridge 就真係要有咁上下實力, 做更多準備功夫先可以應付到考試~ 預計只會考starter,因為真係無咁多時間考咁多野( 雖然有啲人真係可以在面試前考埋mover), 自己知道寶品係幾鐘意英文, 應該可以應付到, 亦當係幫助佢提升英語能力, 就算最後張cert用唔著, 小朋友都絶對學到唔少野~ 最梗要家長唔好俾壓力小朋友, 咁小朋友都唔會太抗拒考cert 應試~

遲吓再分享多d啦~

沒有留言:

張貼留言